דילוג לתוכן הראשי

רשימת דברים שכדאי לבדוק לפני שסוגרים עם אולם ארועים


כאשר חיפשנו גן/אולם ארועים לחתונה הגענו לרשימה די קבועה של שאלות. אך לפני הרשימה הנה מספר שאלות שכדאי לברר לפני שמגיעים לאולם:
  1. לכמה אורחים מיועד המקום? האם יש מספר מינימום של אנשים? אם אתם מתכננים ארוע קטן, ברוב השיחות אתם תניחו את השפורפרת אחרי התשובה לשאלה זו.
  2. מה מחיר מנה ומה הוא כולל?
  3. אם תאריך הארוע מתקרב, או במידה ואתם לא גמישים לגבי התאריך, יש לבדוק האם האולם פנוי בתאריך זה.
במידה והמקום מוצא חן בעינכם, הנה השאלות:
  1. האם לאולם יש רישיון? להרבה אולמות, במיוחד לגני ארועים, אין רשיונות מתאימים. בחלק לא קטן מן המקומות נאמר לנו משהו כמו: "בתהליך" או "רישיון זמני עד ...". כאן ניתן למצוא רשימת גני אירועים הפועלים ללא רשיון עסק /היתר בניה ושימוש.
  2. האם יש ביטוח לאולם? טפו טפו טפו, לא עלינו.
  3. מה כולל המחיר? האם המע"מ כלול? האם יש תוספות? כגון תשלום למלצרים, ברמן ... (לא לבלבל עם טיפים) האם יש תוספת תשלום אחרי 12 בלילה? (לא מעט אולמות גובים כ-400 ש"ח עבור כל שעה אחרי 12). צורת תשלום (מזומן, צ'יקים)? מה גובה המקדמה? עוד נקודה: בד"כ תשלום לאקו"מ לא כלול.
  4. איך מתבצע חישוב הסכום הסופי? למרות שב"כ מסכמים מחיר מנה, הרבה מקומות עושים את החישוב הסופי לפי מספר שולחנות.
  5. תפריט לדוגמא ומהם אפשרויות הבחירה שלכם. חלק מן האולמות מקיימים ערבי טעימות וחלק פשוט מזמינים אותם להכנס לארוע ולטעום. למרות שהאפשרות השניה פחות נעימה, היא עדיפה מכיוון שהאוכל בארוע יהיה יותר קרוב למה שתקבלו.
  6. צורת הגשה: האם יש הגשה לשולחנות? או שמדובר בבופה? הגשה לשולחנות יכולה להיות עקרונית במידה ויש אוכלוסיה מבוגרת.
  7. האם יש גישה לנכים?
  8. מה כולל תפריט האלכוהול? האם יש תוספות לתפריט אלכוהול? האם ניתן להביא אלכוהול משלכם?
  9. איזה עיצובים כלולים ומה בתוספת תשלום? עיצוב שולחנות? עיצובי חופה?
  10. הזמנות: האם האולם מספק הזמנות או רק מעטפות?
  11. איפה האורחים חונים? לכמה מקומות מיועדת החניה?
  12. במידה והארוע במקום מרוחק, אולי תצטרכו שירותי הסעות. האם לאולם יש הסדר עם חברת הסעות?
  13. איזה תאריכים פנויים יש?
  14. האם יש חדר חתן וכלה?
  15. האם דרך האולם ניתן להזמין שירותים נוספים, כגון: צלם/וידיאו, מוזיקה, הקרנת סרטים/תמונות ואפקטים מיוחדים (זיקוקים, שלג, בועות, בלונים, פרחים וכו') ?
  16. כמוכן הייתי מציע לבדוק את השירותים - ניקיון, גודל, נגישות.
לגבי בחירת אולם/גן הייתי מציין רק דבר אחד, תתחילו עם מקומות אשר הייתם בהם בארוע או שהמליצו לכם קרובים/חברים.

עדכון: לא מזמן כתבתי פוסט על: איך לבחור צלם לחתונה? פוסט זה יענה על מגוון שאלות הקשורות לבחירת צלם ארועים באופן כללי ולא בהכרח חתונות. מקווה שהמידע יהיה שימושי עבורכם.

תגובות

  1. מז"א צורת הגשה ? חשבתי שבכל האולמות יש הגשה לשולחנות, לא ? הרי צריך בופה ממש ממש ענק בשביל לאכלס את כל באי האירוע.


    אולמות אירועים בשרון

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע החשוב והמפורט.
    באמת לפני אירוע, עולות הרבה שאלות שעל חלקן כלל לא חשבנו ואז אנחנו
    עלולים להיפגע כתוצאה מפזיזות יתרה. לדוגמה לא הייתי חושב יותר מידי על נושא החניה, על נושא האלכוהול והכי חשוב- רישיון עסק- שזה הדבר הכי טריוויאלי בעולם.

    המון המון תודה

    גני אירועים

    השבמחק
  3. על תקשיבו לבעלי אולמות וגני אירועים שטוענים בפניכם כי אוטוטו סיימו את תהליך הוצאתו של רישיון עסק וזה רק "תקוע" מול רשות אחת. בענייני רישוי עסקים או שיש רישיון עסק לגן האירועים או שאין לו ואז הוא צפוי לסגירה רגע לפני שהאירוע שלכם מגיע.(שלא לדבר על הסיכונים לאורחים עקב חוסר בטיחות)
    אפשר לקרוא עוד על רישיון עסק לגני אירועים

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של