דילוג לתוכן הראשי

טיפים בבחירת דירה להשכרה

1. מצוי ורצוי: קודם כל צריך להיסגר על מטרת שכירות ואילוצים. למשל: האם אתם מחפשים דירה עם שותפים? מה המחיר המקסימלי אותו אתם יכולים להרשות לעצמכם? מהו האיזור הגאוגרפי המועדף? וכו'

2. הדירה: לדירה ישנם פרמטרים שונים. נחלקם לשניים: תכונות הדירה ותכונות אחרות.
תכונות הדירה:
- צנרת: הייתי ממליץ לחפש עקבות של בעיות כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה. למשל אם אתם רואים שאריות של נזילות על התיקרה כדאי לשקול שוב האם אתם רוצים את הדירה. בנוסף הרבה אנשים בודקים שכל הברזים והשירותים עובדים תקין. אין נזילות. האם יש מים חמים? אם אתם יכולים אז גם לבדוק את הדוד שמש פיזית (בהרבה מיקרים אתם תוכלו להעריך את מצבו די טוב רק מהתבוננות). אם לא, אז לפחות לשאול לפני כמה שנים התקינו את הדוד שמש ואת הקולטים?
- האם יש סורגים על החלונות? (רלוונטי לא רק נגד גניבות אלה גם לבטיחות במידה ויש ילדים קטנים).
- האם יש רשת על חלונות? משמעותי בעיקר באיזורים ליד שטחים חקלאיים/פארקים בהם יש הרבה חרקים.
- האם יש מקום לכביסה? למרות שזה נשמע מוזר בהרבה דירות להשכרה אין בכלל או אין מספיק מקום לכביסה. אם לא אכפת לכם לייבש את הכביסה בסלון (או שיש לכם מייבש כביסה), אתם יכולים לוותר על הסעיף הזה.
- מתי בפעם אחרונה נעשה ריסוס בדירה? מנסיוני ריסוס מספיק לשנתיים והוא חיוני בעיקר בדירות ישנות.
- באיזה קומה ממוקמת הדירה? בקומה אחרונה מסתקנים בנזילות ובקומה ראשונה בצינורות סתומים. לכן הייתי ממליץ על קומת ביניים. כמוכן האם יש בביניין מעלית?
- האם של מזגן? אם כן, מומלץ לבדוק את תפקודו.

תכונות אחרות:
- האם לדירה יש חניה? האם יש מקומות חניה ברחוב?
- מיקום הדירה: דירה יכולה להיות חמש דקות נסיעה עד ליציאה מן העיר אך בבוקר זה יכול לקחת חצי שעה ואף יותר. מומלץ לבדוק האם יש בתי ספר/גנים/הרבה רמזורים בדרככם? (אלה הם הדברים שבדרך כלל גורמים להכי הרבה פקקים בבקרים). במידה ואין ברשותכם רכב, כדאי לבדוק את התחבורה ציבורית באיזור. רכבות, אוטובוסים ... מהם המוסדות בהם אתם או בני משפחתיכם מבקרים ומה המרחק אליהם? עבודה, בתי ספר לילדים...
- שכנים: מיהם השכנים? באיזה שכונה מדובר?
- איפה ממוקמים הפחים ובאיזה מצב הם? האם הפחים בתוך הביניים או מבחוץ?

הייתי ממליץ לבדוק את הדירה לפחות פעם אחד באור.

3. יחסי אנוש:
- בעל הדירה: מיהו בעל הנכס? האם במידה ותהיה תקלה הוא יתקן אותה או ינפנף אותכם? האם הוא בן אדם הגון או ינסה לרמות אותכם? כומובן שאי אפשר לדעת הכל מראש, אך אם יש לכם תחושה רעה, תשקלו שוב.


4. הצד הפיננסי:
- מהו גובה השכירות? האם דמי השכירות צמודים למשהו? למשל: דולר. כמה תשלומים רוצה בעל הדירה? יש כאלה שמתעקשים על שני תשלומים בשנה. לא לכולם יש סכומים כאלה זמינים.
- תשלומים נלווים: מה גובה הארנונה? האם יש תשלום לועד הבית? אם כן, מהו?

בהצלחה.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של