דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך ספטמבר, 2009

בחירת צלם לארוע

לבחור צלם לארוע לא כל כך פשוט. לצערי, יש לא מעט צלמים לא מקצועים בתחום. להלן מספר עצות. לבקש המלצות. לבדוק מול לקוחותיו לשעבר וגם באינטרנט. הצלם יכול להיות מקצוען אבל אם את רוב זמנו בארוע הוא מבלה בבר במקום לצלם כדאי לחפש מישהו אחר. בדרך כלל לכל צלם יש אלבומים לדוגמא (של ארועים שהצלם כיסה). מומלץ לעיין במספר אלבומים, אך צריך לזכור שאלו הם העבודות הטובות ביותר שלו ולכן אפילו אם האלבומים מצויינים יש להתייחס בערבון מוגבל. האם הצלם עושה גם עריכת תמונות (עיבוד ב-PhotoShop)? לדוגמא אם בתמונה מופיע חפץ לא רצוי, למשל כבלי חשמל, מה עושים אז? מומלץ לראות את הצלם בעבודה (בארוע אחר). לנסות לראות את המקצוענות ואת יחסי האנוש. דבר די בסיסי שניתן לראות הוא האם הצלם רואה את הקומפוזיציה של התמונה. האם הוא שם לב לפרטים או שהוא מצלם זוג כאשר בין הראשים שלהם יש שלט דולק של "יציאה". עוד דבר שניתן לראות הוא: האם הצלם מתאים עדשות לתמונות (במידה ולא כל התמונות הם מאותו סוג) או שהכל נעשה עם אותה עדשה. שמעתי על מקרה שבו צלמת עשתה תמונות עם רזולוציה לא גבוהה. לתמונות בגודל סטנדרטי זה הספיק אך ברגע שרצו

רשימת דברים שכדאי לבדוק לפני שסוגרים עם אולם ארועים

כאשר חיפשנו גן/אולם ארועים לחתונה הגענו לרשימה די קבועה של שאלות. אך לפני הרשימה הנה מספר שאלות שכדאי לברר לפני שמגיעים לאולם: לכמה אורחים מיועד המקום? האם יש מספר מינימום של אנשים? אם אתם מתכננים ארוע קטן, ברוב השיחות אתם תניחו את השפורפרת אחרי התשובה לשאלה זו. מה מחיר מנה ומה הוא כולל? אם תאריך הארוע מתקרב, או במידה ואתם לא גמישים לגבי התאריך, יש לבדוק האם האולם פנוי בתאריך זה. במידה והמקום מוצא חן בעינכם, הנה השאלות: האם לאולם יש רישיון? להרבה אולמות, במיוחד לגני ארועים, אין רשיונות מתאימים. בחלק לא קטן מן המקומות נאמר לנו משהו כמו: "בתהליך" או "רישיון זמני עד ...". כאן ניתן למצוא רשימת גני אירועים הפועלים ללא רשיון עסק /היתר בניה ושימוש . האם יש ביטוח לאולם? טפו טפו טפו, לא עלינו. מה כולל המחיר? האם המע"מ כלול? האם יש תוספות? כגון תשלום למלצרים, ברמן ... (לא לבלבל עם טיפים) האם יש תוספת תשלום אחרי 12 בלילה? (לא מעט אולמות גובים כ-400 ש"ח עבור כל שעה אחרי 12). צורת תשלום (מזומן, צ'יקים)? מה גובה המקדמה? עוד נקודה: בד"כ תשלום לאקו&q

משרדי הממשלה טעו - אולי הם גם ישלמו

לא מזמן נחתם הסכם פשרה בין משרד הפנים ליוסף. לפי הסכם זה ישלם משרד הפנים ליוסף מאה אלף שקל וכן עשרת אלפים שקל שכר טרחת עו"ד, לסילוק מלא של תביעתו. הפרשה החלה ב-2003 כאשר פנה יוסף לסניף של משרד הפנים כדי להנפיק ספח חדש לתעודת הזהות שלו במקום הספח הישן שהיה בלוי ובלתי קריא. בספח החשד הוא נדהם לגלות כי לרשימת ילדיו התווספה ילדה בת 14 (לפני הנישואין ולכן מחוץ למסגרתם). בתביעה טען יוסף כי אף שבסופו של דבר הוברר כי אין אחיזה במציאות לרישומי משרד הפנים, הוא נאלץ לנהל הליכים משפטיים נגד משרד הפנים כדי להוכיח את "חפותו" בבית המשפט. זאת, עד אשר ניתן פסק דין המורה למשרד לתקן את רישומיו ביחס אליו ולמחוק מתעודת הזהות שלו את הרישום בדבר היותו אביה של הילדה.

השכרת רכב בחו"ל - חברות מומלצות

ישנם חברות שונות המציעות השכרת רכב בחו"ל. ממספר טיולים שעשינו מצאנו ש- arguscarhire הוא הזול ביותר. השכרנו דרכם רכב בהולנד ואירלנד ובשני הפעמים היה בסדר. כמוכן בשני הפעמים ההשכרה התבצעה דרך חברת Thrifty. הערה: המחיר המוצע לא כולל ביטוח מלא, אותו הם מציעים לרכוש תמורת 5 פאונד בשלב ההזמנה. עדכון: בטיול האחרון לאנגליה גילינו ש- rentalcars.com  הציע מחיר משמעותית נמוך יותר.

השכרת רכב בחו"ל: מהעיר או מנמל תעופה?

בהרבה מדינות יש פער משמעותי בין לקיחת רכב השכרה מהעיר ומנמל תעופה. כך למשל באירלנד אסיפת רכב השכרה מתוך דבלין יכול להיות זול בכ-40 אירו מאשר מנמל תעופה. לאומת זאת בהולנד, לקחת את הרכב מנמל תעופה זול יותר מאשר מאמסטרדם בסכום דומה. לפיכך הייתי ממליץ לערוך את ההשוואה.

כרטיסים לתיאטרון

בדרך כלל כרטיסים לתיאטרון הם לא תענוג זול. ישנם מספר דרכים בהן ניתן להוזיל את העלות משמעותית. אחד מהם היא רכישה בדקה ה-90. כך למשל באתר של הבימה בעמוד הבית תחת העמודה של " מבצעים של הרגע האחרון " ניתן למצוא כרטיסים בעלות של כ-70 ש"ח במקום המחיר המלא אשר מהווה כ-200 ש"ח. לפיכף לחובבי התיאטרון, אשר אין להם מנוי, הייתי מציע לבדוק את האתר מידי פעם.