דילוג לתוכן הראשי

רשומות

מציג פוסטים מתאריך אוקטובר, 2009

עדכון משטרת ישראל

הערה: את התוכן של המאמר הבא קיבלתי במייל. אני לא יכול לקבוע את מהיימנותו, אך החלטתי לפרסמו מכיוון שהוא יכול להאיל לאנשים. המטה הארצי של משטרת ישראל מעדכן בשיטות חדשות לגניבות/פריצות ועוד כדלקמן: בהתראה המובאת הלה רצוי כי תיידעו בהן את בני משפחותיכם בעיקר הורים מבוגרים הגרים בגפם. שימו לב:מצלצל הטלפון ומתקבלת שיחת סקר לבירור הרגלי צפייה. הדובר הזדהה כנציג של "הוט" שעושה סקר צפייה. הוא ברר מי גר בבית, האם יש ילדים שצופים בתוכניות טלויזיה, האם יש בבית גבר מעל 18 כדי לשאול במה הוא נוהג לצפות,אילו תוכניות היא נוהגת לראות בבוקר... ועוד. היא הסבירה לו בהרחבה שילדיה גדולים וגרים במקום אחר, שהיא אלמנה ואין גבר בבית ובבקרים היא לא צופה בטלויזיה כי בבקרים היא לא בבית. למחרת בבוקר רוקנו לה את הבית. היו זהירים בנתונים שאתם מוסרים. תופעה חדשה נפוצה ומגיעה אלינו – גניבת לוחיות הזיהוי לרכב (הלוחית הצהובה). מטרות נפוצות לגניבות : א. גנבי רכב ש"מסווים" את הרכב הגנוב בלו חית של רכב "כשר". ב. מתחמקים מתשלום בכביש 6 – החשבון על הנסיעה יגיעה לבעל המספר הגנוב. ג. נהגים שאוהבים ל

דלק מהול

עד לפני כשנה היה לי רכב ישן. אחד היתרונות ברכב ישן הוא שאתה יודע אחרי התדלוק עם הדלק היה מהול. מנסיוני לא הייתי ממליץ על תחנות דלק שנמצאות "בצד". תחנות דלק לא מרכזיות, שכונתיות. אלה שבכדי להגיע אליהם צריך לנסוע דרך סימטאות/שדות וכו'. המלצה יותר קונקרטית הייתי נותן לגבי טן . בד"כ ניתן לראות תור לתחנות אלו (למשל בכפר סבא) מכיוון שהדלק שם יותר זול. אך לצערי אין ארוחות חינם, הדלק יותר זול מכיוון שמוהלים אותו. ניתן למצוא באינטרנט מספר רשימות של תחנות דלק בהם נמצא דלק מהול. לאחר בדיקה נראה שהשימוש באתר http://www.fulltank.co.il יהיה הכי נוח (למרות שלפי האתר תחנת הדלק שציינתי נמצאה כשרה).

הטעיית חושים או תאורה ומראות בחנויות

לא מזמן נתקלתי בפסק דין שבו ה תאורה בחנות עיוותה את צבע הקרמיקה ולפי החלטת בית המשפט הלקוח יפוצה. מה שמעניין בסיפור הוא לא רק שהקונה חשב האריחים לבנים, אלה כך גם סבר המוכר. כאשר בפועל האריחים היו בצבע ירוק פסטל. בעקבות המקרה החלטתי לכתוב מאמר זה שכן התאורה בחנות משפיעה לא רק על בחירת קרמיקה אלה גם מוצרים שונים ומגוונים כגון: בגדים, איפור, סוגי של רהיטי עץ וכל דבר שבו הגוון המדויק או המרקם חשובים. לפיכך הייתי ממליץ לשים לב לתאורה שבחנות. עוד נקודה הקשורה להטעיית החושים היא מראות. למשל בחלק מחנויות הבגדים מתקינים מראות שיגרמו לנו להיראות יותר רזים (בכדי שנקנה את המוצר כמובן). את העיוות ניתו לראות בקלות ע"י החזקת מטבע של 5 ש"ח במרחק של כחצי מטר מהמראה. במידה והמטבע מעוות אז המראה לא משקפת את הדברים כמו שהם.

קרינה מפלאפונים

לא מזמן התפרסם מחקר בין לאומי המשווה קרינה בין פלאפונים. אז נפגשתי עם המושג SAR .SAR פירושו קצב ספיגה סגולי (Specific Absorption Rate), מתאר את כמות האנרגיה הנספגת ליחידת מסה של חומר ביולוגי (לדוגמא: גוף האדם). היחידות שבהן נמדד ה SAR הן ואט לק"ג או מילי ואט לגרם. רמות החשיפה ל-SAR מוגבלת על ידי הנחיות ותקני יצור בין-לאומיים, כך שהמכשירים אמורים שלא לגרום לעלייה מקומית בחום הגוף של יותר ממעלה אחת. למרות שיש הגבלות, עדיין לא ידוע אם הם אפקטיביות (כלומר לא ידוע שהגבלות אלו הופכות את הסיכונים לזניחים או אפסיים). עד שמחקרים נוספים יבדקו את הנושא הייתי ממליץ לבדוק את נתוני ה-SAR של מכשירים טלפוניים. בזמן קניית מכשיר חדש בד"כ ניתן למצוא את נתוני ה-SAR על גבי האריזה. כמוכן ישנם אתרים המפרסמים נתונים אלו. לנוחיותכם צירפני לינק לאחד מאתרים אלו .