לפני זמן מה רשמתי על רכישת מוצרים באינטרנט. אם רכשנו משהו, איך עושים מעקב אחרי המשלוח?
מעקב משלוח ניתן לעשות רק במידה ויש לכם מספר מעקב, וזה תלוי בצורת המשלוח שבחרתם או שהחנות מספקת. למשל ב-ebay חלק מהמוכרים מאפשרים לבחור צורת משלוח ואחרים כופים צורת משלוח אחד (יותר נפוץ בפריטים זולים).
אחרי שהחנות סיפקה מספר מעקב (tracking number), יש שני שיטות מעקב:
מעקב משלוח ניתן לעשות רק במידה ויש לכם מספר מעקב, וזה תלוי בצורת המשלוח שבחרתם או שהחנות מספקת. למשל ב-ebay חלק מהמוכרים מאפשרים לבחור צורת משלוח ואחרים כופים צורת משלוח אחד (יותר נפוץ בפריטים זולים).
אחרי שהחנות סיפקה מספר מעקב (tracking number), יש שני שיטות מעקב:
- קבלת עדכונים אוטומטיים: יש שירותים ששולחים לכם מייל עם סטטוס מעודכן. כך למשל השירות U GIVE STARS שולח מייל עדכון כל פעם שהסטטוס של החבילה שלכם משתנה בדואר ישראל. לפרטים: מעקב משלוחים למייל.
- בדיקה ידנית: ניתן לחפש את מספר המעקב באתרים שונים. לחלק מהאתרי החנויות, כגון אמזון, יש מידע על משלוחים באתר עצמו. מעבר לכך מצ"ב רשימה של אתרים שימושיים.
ראשית כדאי לנסות באחד מאתרי מעקב משלוחים אוניברסלים: http://www.packagetrackr.com
אם הפריט נשלח ב-USPS אז https://www.usps.com/welcome.htm
אם הפריט נשלח ב-fedex אז http://www.fedex.com/Tracking?cntry_code=us
אם הפריט נשלח מסין ע"י China Post אז http://track-chinapost.com/startairmail.php
כאשר הפריט הגיע ארצה אז בדואר ישראל http://www.israelpost.co.il/itemtrace.nsf/mainsearch
בהצלחה.
אתר שפיתחנו שמעקב משלוחים בארץ וגם בחו"ל
השבמחקhttp://www.trackmail.tk