מסתבר שכל השנים השתמשתי לא נכון בניילון נצמד וברדיד אלומיניום. בשימוש רגיל בהרבה מקרים הגליל יוצא מן האריזה כאשר מושכים את הניילון/רדיד. גיליתי שהיצרנים חשבו על זה ובצד האריזה יש הכנות (סוג של "חלונות"). ניתן ללחוץ על "החלון", הוא נפתח פנימה ומחזיק את הסליל במקומו. הנה וידאו קצר המדגים את השימוש.
לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות. לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה). הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית. כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה. הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ
תגובות
הוסף רשומת תגובה