דילוג לתוכן הראשי

בכמה נמכרה דירה?

ההתחלה: חוקרים מהטכניון רצו לעשות מחקר על שוק הדירות הישראלי. הם בחנו את שרשרת הפעולות וגילו שיש מקום אחד שבו יש את כל הנתונים על מכירת דירות, רשות המסים. כאשר החוקרים ביקשו גישה לנתונים, הם נענו בשלילה. אחרי פניה לבית משפט, רשות המיסים השיקה מערכת בה היא מספקת את הנתונים.

הערה: אתרים המוזכרים בהמשך עובדים עם Explorer ולא כל כך תומכים בדפדפנים אחרים.

המערכת: מערכת מידע נדל"ן מספקת את נתוני מכירת הדירות אך כמות הנתונים מוגבלת ואופן הצגתם לא נוח למשתמש. עושה רושם שרשות המסים רצתה להשקיע כמה שפחות, שהמערכת תהיה כמה שפחות מובנת ושישתמשו בה כמה שפחות. בקיצור, לצאת ע"י החובה ולא יותר.
עדכון: מערכת מידע נדל"ן חדשה מאפשרת לחפש לפי כתובת ולא רק לפי גוש וחלקה. אם אתם יודעים שהנכס שמעניין אותם נמצא בגוש וחלקה משל עצמו, אז אפשר לדלג ישר לשלב שתיים. ואם לא אז תצטרכו להיעזר בפורטל גאוגרפי לאומי שבשלב ראשון.

אם אתם בכל זאת רוצים לדעת בכמה נמכרה דירה בבניין מסוים ניתן לעשות זאת בשני צעדים:
  1. שלב ראשון: אתם צריכים למצוא את הגוש והחלקה של הנכס שמעניין אותכם. איתור גוש וחלקה ניתן לעשות בפורטל שירותים והמידע הממשלתי ע"י הזנת כתובת, אך יותר נוח יהיה לעשות אותו בפורטל גאוגרפי לאומי. בפורטל זה אתם יכולים להכניס כתובת ולאתר גוש וחלקה. אח"כ ע"י הזנת גוש וחלקה ניתן לדעת ולראות את כל הבתים שמתייחסים לגוש וחלקה שציינתם (נתון זה יהיה שימושי בצעד השני). כמוכן באתר זה ניתן לראות הכל על פני מפה.
  2. שלב שני: אחרי שאתם מצוידים בנתוני גוש וחלקה, נכנסים למערכת מידע נדל"ן, מזינים את הנתונים ומקבלים שווי המכירה. איך יודעים על איזה דירה מדובר? עמודת "גוש חלקה" מייצגת מספר ארוך עם מקפים. שש ספרות ראשונות (החלק הראשון לפני המקף) מייצגות את הגוש. החלק השני (ארבע ספרות) את החלקה והחלק השלישי (שלוש ספרות) את "מספר דירה רץ". פה צריך לשים לב אם בגוש והחלקה הרצויים יש רק בית אחד או יותר (ניתן לראות בפורטל גאוגרפי לאומי). אם יש בית אחד אזי "מספר דירה רץ" הוא הדירה. אם ישנם מספר בניינים אזי למספר הדירה יש להוסיף את מספר הדירות בבתים קודמים (בעלי מספר בית קטן יותר) של אותה חלקה. דוגמה תבהיר בצורה הפשוטה ביותר: אתם מעוניינים בדירה 5 בבית 41 ובגוש והחלקה הספציפי רשומים בתים 39, 41 ו-43. אזי אתם צריכים להוסיף למספר הדירה (5) את מספר הדירות שיש בבניין 39 (למשל 16) ולכן אתם מחפשים חלק שלישי בעל ערך 21. כמוכן יש לשים לב שהמיון ההתחלתי הוא לפי תאריך, אם תרצו לראות את היסטוריית העסקאות עבור אותו נכס, יש למיין לפי גוש חלקה.
אם אתם בודקים את מחירי הדירות בכדי לדעת בכמה לתמחר את הדירה שלכם, אז כדאי גם לקרוא פוסט על צילום דירות. הרבה אנשים מתעלמים מנושא זה, אך צילומים איכותיים יבואו יותר לקוחות פוטנציאליים, יקצרו את הזמנים ויאפשרו למכור את הדירה במחיר גבוהה יותר.

בהצלחה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של