דילוג לתוכן הראשי

מסקנות אחרי טיול בן שבועיים בצפון איטליה

מסקנות אחרי טיול בן שבועיים בצפון איטליה

מסלול
ביקרנו בצפון איטליה בסוף הקיץ (סוך העונה התיירותית). המסלול היה: אזור האגמים (בעיקר גרדא), עליה לדולומיטים ואח"כ ירדנו לונציה, פלורנציה ובסוף ביקרנו cinque terre.

המלצות, המלצות ושוב פעם המלצות
טיפ כללי הוא שימוש באתרי המלצות לכל דבר. המלצות על מלונות ניתן למצוא באתרים דרכם מזמינים את המלונות או באתרי דירוג חיצוניים (booking.com, hotels.com, tripadvisor.com וכו'). לפעמים אנו מניחים שמכיוון שיש סטנדרט לכוכבים אז כל בתי המלון ברמת 4 כוכבים יהיו בערך זהים. אך בהרבה מקרים לא כך הדבר ואת הגורם האנושי לא ניתן לשכלל. כך למשל היה לנו בית מלון עם דירוג 80% והרגשנו את הירידה לאומת בתי מלון אחרים (וזאת למרות שהיה לו כוכב אחד יותר).

אבל הייתי מציע להשתמש בהמלצות לא רק לבתי מלון אלה גם לאטרקציות, מסעדות ואפילו גלידריות. הרבה אומרים שהאוכל באיטליה מצוין. אם תלכו למסעדה ללא המלצות, הסיכוי שהאוכל יהיה טוב הוא מאוד נמוך. איטליה היא מדינה מאוד תיירותית ומסעדה ממוצעת לא טובה יותר מאשר מסעדה ממוצעת בארץ (ולפי דעתי, פחות טובה).
אם אין לכם אינטרנט סלולרי ולא הכנתם רשימת מסעדות מראש, בהרבה מקומות המסעדות מדפיסות את דף הדירוג שלהם מ-tripadvisor.com ושמות אותו במקום גלוי (בדומה למדבקות מומלצי מפה בארץ).

אם אתם נתקעים ואין אלטרנטיבות לאוכל, הייתי הולך על פיצה או פסטה. פיצות ופסטות יותר קל להכין ויש פחות שונות באיכותם.

טבע
הטבע בצפון איטליה יפה. אך, לפי דעתי, הוא משאיר רושם פחות חזק מהטבע אצל שכנתה הצפונית, שוויץ. שלא לדבר על
נורבגיה, בה הטבע פרעי יותר ויחודי יותר (אבל נורבגיה נמצאת בקטגוריית מחירים אחרת).

הסיבות, שלפי דעתי, הטבע באיטליה פחות מרשים:
  • הטבע פחות נגיש. נגישות מתחילה בשילוט נוח המאפשר למצוא אוצרות טבע חבויים. מפות ברורות של האזורים, שבילים מסומנים ואפשרויות הגעה (רכבלים, מעליות כו'). אומנם ניתן למצוא את כל הגורמים שמיניתי אך הם לא באותה רמה כמו בשוויץ.
  • ניקיון: כאשר עושים מסלולים בארץ, ניתן להבחין בזבל שנזרק ע"י המטיילים. עבורי, זה די גורע מהחוויה. כך גם באיטליה. בחלק מן המקומות, תמצאו לא רק טבע.
  • תשתית: אחד הבעיות החמורות, לפי דעתי, היא מחסור בשירותים. כך שאם אתם מוצאים פינה חבויה, ברב המקרים תגלו שאתם לא הראשונים שמצאתם אותה.
איפה כדאי לבקר
לכל יעד יש את היחודיות שלו. כדאי לבקר לבקר במה שיחודי. ולפי דעתי, מה שיחודי בצפון איטליה אלה הם הערים שלה. הייתי מתמקד בשני ערים מרכזיות: ונציה ופירנצה, ומוסיף מספר טעימות של ערים/עיירות אחרות. אולי ונציה ופירנצה לא ידגימו אותכם, אך ללא ספק, לא ניתן למצוא את האתרים והמוזיאונים הללו במקומות אחרים.
 
מספר הערות על ונציה ופירנצה:
  • בערים יש המון תיירים. פירוש הדבר שבכל מקום יש תורים ארוכים. בין אם אתם רוצים להיכנס למוזיאון ונתקלים בתור של מספר שעות או בין אם אתם רוצים לעלות על סירת-אוטובוס בונציה וזה לוקח שעה. לפיכך, הייתי ממליץ להתחיל מוקדם. למשל, לבקר בבוקר במוזיאון ואח"כ לסייר בעיר. בצורה כזאת תקטינו זמן מבוזבז. בחלק מן האטרקציות ניתן גם להזמין כרטיסים מראש דרך האינטרנט ולהיכנס אח"כ בלי תור (או בתור מקוצר).
  • בעיה שהגיעה בעקבות המוני תיירים היא קבצנים וסוחרים בסחורות לא מקוריות. כך למשל, בפירנצה יש המוני אפריקאים שמוכרים תיקי לואי ויטון ומותגים אחרים. החוק באיטליה מאפשר להם למכור סחורה מזויפת, אך לאומת זאת אם נתפס תייר אם סחורה מזויפת הוא ישלם כנס.
  • תשתיות: עושה רושם שהתשתיות לא עומדות בכמות התיירים. כך למשל כבר באמצע יום הפחים יכולים להיות מלאים ואין איפה לזרוק זבל. שירותים זהו סיפור נפרד. נתחיל בנחמד: בהרבה מקומות בכדי להוריד מים בשירותים צריך ללחוץ על פדל מיוחד עם הרגל. פחות נחמד: בהרבה מקומות אין אסלות אלה רק חורים ברצפה. והלא נחמד: קשה מאוד למצוא שירותים, כולל שירותים בתשלום. למשל, בונציה אולי יש שירותים אחד (ראינו שלט במקום אחד, אבל לא מצאנו אותם). לכן טיול עם ילד\ה שרק נגמל מחיתולים יכולה להיות חוויה בפני עצמה. אני זוכר איך רצנו בונציה בניסיון למצוא (לא, לא שירותים, מזה כבר התייאשנו) פינה חשוכה או רחוב נטוש. ולא קל למצוא כי בכל מקום יש תיירים. אך כמו שהזכרתי בחלק של הטבע, גם כמצאנו רחוב כזה, לפי הריח אנו היינו ממש לא הראשונים. והערה אחרונה, באיטליה יש פחות תשתיות לעגלות. יום אחד היינו עם עגלה בונציה... בשלב מסוים חשבתי שכדאי להם לפתוח תחרויות ספורט יחודיות. כמו שבספרד יש מירוצים עם פרים, כך באיטליה: מרוצי תיירים עם (סחיבת) עגלות מעל גשרי ונציה. רק ב-2-3 גשרים ליד סן מרקו יש תשתית לגלגל עגלה מעבר לגשר.
למרות הסעיפים מלעיל עדיין הייתי ממליץ לבקר באטרקציות מרכזיות בערים אלו.
 
כבישים וחניה
כבישים מהירים בצפון איטליה הם ברמה טובה. לא נתקלתי בבעיות מיוחדות מצד נהגים אחרים. רק צריך להזכיר שכל הכבישים המהירים הם כבישי אגרה. בממוצע יצא 1-1.5 יורו ל-10 ק"מ. כך עם נסעתם 100 ק"מ בכביש מהיר, אתם תשלמו 10-15 יורו. קחו את זה בחשבון.
 
בד"כ לא חסר חניות. כמובן שהן בתשלום. בערים קטנים יותר והמקומות תיירותיים פחות התשלום במדחנים ובמקומות מרכזיים יותר יש חניונים מסודרים. בהרבה מהערים הקטנים יותר, אם אתם מתרחקים 1-2 ק"מ מהאטרקציה תמצאו חניה חינם ובשפע. מחיר החניה בד"כ פרופורציוני לגודל העיר. כך למשל בעיירה קטנה (אם החניה בתשלום) המחיר יכול להיות 0.3 יורו לשעת חניה או 5 יורו ל-24 שעות. בערים מרכזיות החניונים יקרים יותר וחניה יומית עולה 30-35 יורו.
 
אוכל
מחירים במסעדות רגילות (לא יוקרה): מנות ראשונות עולות 4-5 יורו. מנה עיקרית: 7-15 יורו ושתיה קלה 2-4 יורו. קינוחים 3-5 יורו ושתיה חריפה בד"כ מ-4 יורו וצפונה.
 
דבר שחשוב לדעת הוא שעות פעילות של מסעדות. במיוחד ביעדים פחות מרכזיים. הם נפתחים לצוהריים: 11-14~. ב-14 נסגרים ונפתחים לארוחת ערב 19-22. היה לנו מקרה שהגענו לעיירה קטנה בחמש בערב רעבים ותשושים. היו בעיירה שלוש מסעדות וכולם נפתחו ב-19:00 - 19:30. לא הייתה לנו ברירה אלה לשבת ליד אחד המסעדות ולחכות עד שתיפתח.
כדאי לשים לב לשעון ולאכול לפני 14:00.
 
סופרים בד"כ פתוחים עד 19:00 או 20:00 (הגדולים יותר). אוכל יותר זול מאשר בארץ.
 
ולסיכום, מספר תמונות שלי מאיטליה:
 
 







 

תגובות


  1. קידום אתרים בגוגל הוא כלי שיווקי שיביא לכם תוצאות לטווח הארוך
    זהו שיווק אסטרטגי מובנה שלוקח אומנם זמן אבל לחלוטין משתלם
    באמצעות ביטויים מקודמים תוכלו להגיע לתוצאות מעולות
    קידום אתרים בגוגל SEO

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של