דילוג לתוכן הראשי

אנגליה ולונדון

אחרי שבועיים באנגליה וחמישה ימים בלונדון רציתי להתחלק במספר תובנות.

תחבורה
השכרת רכב - אין בעיה להשכיר רכב עם רישיון נהיגה ישראלי (לא ביקשו ממני רישיון בין לאומי). הנסיעה היא בצד שמאל. אבל די קל להשתלב כיוון שיש הרבה שילוט.
פקקים - בנסיעה ברחבי אנגליה נתקלנו בלא מעט פקקים. הייתי מציע מלהימנע ככל האפשר מנסיעה בשעות העומס (בוקר + ערב). הכי הרבה פקקים יש בין 17:00 ל-19:00.
לונדון - הרכבת התחתית (Tube) מאוד נוחה ומגיע לכל מקום. לא משנה איזה סוג תחבורה תעדיפו כדאי לקנות כרטיס Oyster. זהו כרטיס מגנטי נטען ותקף לכל סוגי התחבורה. ניתן לקנות אותו בכל תחנת רכבת תחתית. כמוכן בסוף הטיול ניתן להחזירו ולקבל את כל הכסף שנשאר עליו. יש שני יתרונות ל-Oyster, הוא מוזיל את הנסיעות וחוסך לכם זמן (אין צורך לעמוד בתור כל פעם ולקנות כרטיסים).
הגעה ללונדון מנמל תעופה - מסביב ללונדון יש מספר שדות תעופה. אנו טסנו עם אל-על ללוטון. זהו שדה תעופה קטן ואין ממנו רכבת נוחה ללונדון. ישנם מספר חברות אוטובוסים המסיעות למרכז לונדון. הנסיעה אורכת כשעה ואת הכרטיסים ניתן לרכוש בטרמינל ובאינטרנט. אם אתם רוצים לחסוך כסף והמתנה בתור כדאי לקנות באינטרנט (כרטיסים לשני הכיוונים) ולהדפיס את הקבלות. מניסיוננו, הם היו גמישים ונתנו לנו לעלות לאוטובוס למרות שהכרטיסים שלנו היו לאוטובוס הבא (כלומר היינו צריכים לחכות עוד חצי שעה).
חניה - ברוב הערים יש חנה וסע. בדרך כלל בכניסה לעיר תראו שלטים המכוונים לחניון. משאירים שם את הרכב ולוקחים אוטובוס למרכז העיר. זה לא זול. חניה טיפוסים יכולה לעלות 2-3 פאונד ליום + כרטיס לבן אדם לכל כיוון 3-4 פאונד. כלומר סה"כ לזוג כ-16 פאונד, אבל חניה במרכז העיר יכולה להיות יותר יקרה. לדוגמה, כשביקרנו בברייטון, עקב מחסור בזמן החלטתי לנסוע למרכז העיר. הכל היה פקוק ולקח לנו 30-40 דקות למצוא חניון שיש בו מקומות. חניה של 4 שעות עלתה 23 פאונד (מחיר אסטרונומי במונחים ישראלים).

מחירים
דלק - קצת יותר זול מאשר בארץ.
אוכל - ברוב המוצרים יותר זול מאשר בארץ. כמעט בכל חנות יש אריזות קטנות של פירות/ירקות. למשל אריזה של 6 תפוחים או 5-7 בננות עולה 1 פאונד. קופסת תותים או מיקס פירות של כ-400 גרם עולה 2-3 פאונד. בקבוק מים מינרליים 1.5 ליטר עולה 50-70 סנט. סנדוויצים זה סיפור בפני עצמו. נראה שכולם מוכרים סנדוויצים. גם אם תיכנסו לחנות ספרים קרוב לוודאי שימכרו סנדוויצים. בד"כ חבילה של שני חצאים עולה 2-3 פאונד. את הדיל הכי טוב ראינו ברשת סופרים בלונדון: ארוחה ב-2.5 פאונד. הארוחה כוללת סנדוויץ, שתיה קלה ושקית חטיפים קטנה.
מסעדות (לא גורמה) - מנה ראשונה: 4-6 פאונד. מנה עיקרית: 8-12 פאונד. שתיה קלה/חמה: 2-3 פאונד. כלומר, בערך כמו בארץ.
לילה בבית מלון (3-4 כוכבים)/B&B: בד"כ בטווח של 60-120 פאונד.
אטרקציות - כרטיס כניסה ליחיד: בלונדון 16-25 פאונד ובערים אחרות 8-12 פאונד.

כאשר נסענו, לקחנו 120 פאונד ליום (כל בתי מלון, הרכב וחלק מהאטרקציות כבר הוזמנו ושולמו מראש) וזה הספיק ואף נשאר.

תכנון מראש
לונדון היא אחד מן הערים המתוירות ביותר בעולם. המוני תיירים יוצרים תורים ארוכים והרבה זמן מבוזבז. לכן אם אתם מעדיפים לא לעמוד בתור של 3-4 שעות אלה בתור של 20 דקות תבדקו מראש מהם אופציות הביקור. כך למשל ב-London Eye ניתן להזמין סיור לצהריים. בערך באותו מחיר של סיור רגיל, תקבלו סיור מודרך וכמעט ולא תצטרכו לחכות בתור. כדאי לעשות זאת כשבועיים מראש.
ככל שתתכנו מראש, כך תספיקו לראות יותר דברים. ואם בכל זאת לא תיכננתם? כדאי להגיע מוקדם. ההמון מתחיל להגיע לקראת 11. כך שאם תגיעו לאטרקציה ב-9-10 קרוב לוודאי שיהיו שם מעט אנשים. מעבר לכך, בהרבה מקומות יש סיורים מודרכים שמתחילים ב-10-11.

אוכל
כולם יורדים על המטבח הבריטי. לא פעם שמעתי מדריכי טיולים אומרים שהבריטים מתייחסים לאוכל כמו לדלק, ולכן הטעם בהתאם. ובכן, אולי זה היה פעם כך. אבל בכל המסעדות שביקרנו האוכל היה טוב. לפעמים טוב מאוד, לפעמים בסדר אבל אף פעם לא גרוע.
לשם השוואה, איטליה, מדינה שנחשבת לאחד המובילות בתחום הקולינריה, האוכל בממוצע פחות טוב. במיוחד אם אתה באזור תיירותי אז יש סיכוי של כ-50% שהאוכל יהיה גרוע. זה הגיע למצב שכל יום הייתי בודק ב-tripadvisor מסעדות מומלצות באזור והלכנו רק אליהם. באנגליה לא הייתי צריך לדאוג.
עוד דבר שכדאי לציין הוא שיש את כל המטבחים ואת כל הסגנונות. זה מאוד שימח אותי כיוון שבסקוטלנד (שבסה"כ קצת יותר צפונית), אחרי שבוע לא יכולתי לראות תפוחי אדמה. הם אחלו אותם בכל ארוחה וכל יום.

אם יש לכם שאלות/הארות והערות אל תהססו ליצור איתי קשר במייל או להשאיר תגובה לפוסט זה.

הערה: 1 פאונד שווה בערך 6 ש"ח.

נתונים נוספים ותמונות מן הטיול ניתן למצוא ב-http://israel-in-photos.blogspot.co.il/2014/10/two-weeks-in-england.html

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של