דילוג לתוכן הראשי

האם כדאי להתחיל להשתמש במברשת שיניים חשמלית?

Image courtesy of nenetus at FreeDigitalPhotos.net

לפני כשנה התחבטתי בדיוק בשאלה זאת והיום רציתי לספר איזה מחקרים ראיתי אז ומה ניסיון של שנה הראה לי.

קודם כל, למה הנושא עלה? אין לי בעיות מיוחדות בשיניים אבל שמתי לב (במיוחד זה בלט אחרי טיפול של ניקוי אבנית שיניים) שבחלק מהמקומות (יותר בחלק הפנימי של השיניים) נוצרת אבנית. והשאלה שעניינה אותי האם מברשת שיניים חשמלית תעזור למנוע מאבנית שיניים לחזור ולשמור על השיניים נקיות יותר?

התחתי לחפש מחקרים והמלצות של רופאי שיניים. דבר אחד שחשוב לשים לב במחקרים הוא מי מממן אותם (יש פתגם ישן שאומר: "בעל המסיבה מזמין את המוזיקה לטעמו"). כל הכתבות הסכימו רק לגבי דבר אחד: אם יש לכם בעיות בשורש כף היד, כדאי לעבור למברשת חשמלית מכיוון שלא תוכלו לצחצח ידנית בצורה טובה. מעבר לכך היו כאלה שציינו שאם מצב השיניים בסדר, אז תמשיכו כך ואין טעם לעבור. אבל הרוב דווקא המליצו לעבור למברשת חשמלית. תשובה לשאלה שלי לא מצאתי, אבל בכל מקרה החלטתי לנסות.

אם החלטתם לעבור תגלו שהבחירה לא פשוטה. יש הרבה סוגים של מברשות (באמזון ניתן לראות מאות) ולכל מברשת יש סוגים שונים של ראשים. אני אציין מספר מאפיינים שהיו חשובים לי. קודם כל לפי מחקרים שראיתי מברשות שמסתובבות לשני הכיוונים (Oscillate) ורוטטות מנקות טוב יותר. כמוכן מד לחץ (בהרבה מברשות יש נורה שנדלקת במידה ואתם לוחצים חזק מידי) היה חשוב לי.

המאפיינים שפחות חשובים לי: טיימר של שתי דקות המודיע כל 30 שניות להחליף צד. תוכניות שונות: כגון: ניקוי יומיומי, ניקוי יסודי, ניקוי חניכיים וכו' (ניסיוני מראה שלמרות שיש לי שלוש תוכניות, אני תמיד משתמש באותה אחת). רשימת המאפיינים ארוכה אבל אלה הם הנפוצים ביותר.

עוד דבר שכדאי להזכיר הוא החוזק בו המברשת מצחצחת. נתון זה מאפיין יותר את החברות השונות ולא דגמים ספציפיים. Oral-B הם בדרך כלל יותר רכות ו-Philips יותר קשוחות. למברשות שמצחצחות יותר בחוזקה יש בדרך כלל תוכנית למתחילים, תוכנית שבהדרגה מגדילה את העומס (כיוון שלוקח זמן לחניכיים להתרגל). ראיתי חוות דעת ש-Philips מנקה טוב יותר אבל יש גם תלונות על דימומים מהחניכיים, לפחות בתקופה ראשונה. אני החלטתי ללכת על Oral-B.

איפה קונים? המבחר באינטרנט גדול יותר, אבל מה לגבי המחיר? בבדיקה מדגמית ראיתי שבאינטרנט אותו סוג עולה בערך חצי ממה שהוא עולה בארץ ומכיוון שניתן למצוא משהו איכותי במחיר של עד 75$, כלומר ללא מיסוי, החלטתי לקנות באיביי.

אחרי שימוש של שנה התשובה לשאלה שלי היא כן. מברשות שיניים חשמליות מנקות טוב יותר ועוזרות להיפטר מאבנית (אבל זה לוקח זמן). סה"כ אני מאוד מרוצה.

נ.ב.: אם אתם קונים באינטרנט, תשאירו חוות דעת לטובת כל הצרכנים.

תודה וניקוי נעים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של