לא מזמן נתקלתי בפסק דין שבו התאורה בחנות עיוותה את צבע הקרמיקה ולפי החלטת בית המשפט הלקוח יפוצה. מה שמעניין בסיפור הוא לא רק שהקונה חשב האריחים לבנים, אלה כך גם סבר המוכר. כאשר בפועל האריחים היו בצבע ירוק פסטל.
בעקבות המקרה החלטתי לכתוב מאמר זה שכן התאורה בחנות משפיעה לא רק על בחירת קרמיקה אלה גם מוצרים שונים ומגוונים כגון: בגדים, איפור, סוגי של רהיטי עץ וכל דבר שבו הגוון המדויק או המרקם חשובים. לפיכך הייתי ממליץ לשים לב לתאורה שבחנות.
עוד נקודה הקשורה להטעיית החושים היא מראות. למשל בחלק מחנויות הבגדים מתקינים מראות שיגרמו לנו להיראות יותר רזים (בכדי שנקנה את המוצר כמובן). את העיוות ניתו לראות בקלות ע"י החזקת מטבע של 5 ש"ח במרחק של כחצי מטר מהמראה. במידה והמטבע מעוות אז המראה לא משקפת את הדברים כמו שהם.
בעקבות המקרה החלטתי לכתוב מאמר זה שכן התאורה בחנות משפיעה לא רק על בחירת קרמיקה אלה גם מוצרים שונים ומגוונים כגון: בגדים, איפור, סוגי של רהיטי עץ וכל דבר שבו הגוון המדויק או המרקם חשובים. לפיכך הייתי ממליץ לשים לב לתאורה שבחנות.
עוד נקודה הקשורה להטעיית החושים היא מראות. למשל בחלק מחנויות הבגדים מתקינים מראות שיגרמו לנו להיראות יותר רזים (בכדי שנקנה את המוצר כמובן). את העיוות ניתו לראות בקלות ע"י החזקת מטבע של 5 ש"ח במרחק של כחצי מטר מהמראה. במידה והמטבע מעוות אז המראה לא משקפת את הדברים כמו שהם.
תגובות
הוסף רשומת תגובה