דילוג לתוכן הראשי

מכירת דברים מיד שניה

לאחרונה שדרגתי את המצלמה שלי וכתוצאה מצאתי את עצמי עם ציוד צילום לא נחוץ. החלטתי למכור אותו בכדי להחזיר חלק מן ההשקעה.
המקום הראשון בו ניסיתי הוא yad2.co.il. באתר ניתן לפרסם מודעות בחינם. יש הרבה אופציות לשידרוג המודעה בתשלום (הדגשות, הקפצות אוטומטיות וכו'), אך אפשר להסתפק גם במודעה חינמית. מה שכן, צריך להיכנס מידי פעם ולהקפיץ את המודעה בכדי שתופיע בעמוד ראשון של תוצאות החיפוש (מגדיל את נראות המודעה).
הבעיה היא שדרך yad2 מוכרים רק לשוק המקומי. השוק די קטן ועקב כך, דברים פחות פופולאריים קשה למכור. חלק מן הציוד היה ב-yad2 יותר מחצי שנה כמעט ללא התעניינות.

התייאשתי וניסיתי חנויות צילום. רב החנויות לא מתעסקים בציוד יד שניה. בסופו של דבר ראיתי ש-פוטופילם (http://www.fotofilm.co.il) מוכרים ציוד יד שניה. הם סירבו לתת הערכות כלשהם במייל ולכן נאלצתי לבקר בחנות. הם הציעו לי בערך שליש ממחיר משומש. כלומר ראיתי את דגם העדשה אצלם באתר תחת קטגוריה יד שניה ב-2,100 ש"ח וקיבלתי הצעה של 650 ש"ח. בקיצור, בזבוז זמן וכסף.
 
בשלב הבא עברתי ל-ebay.com.
לאחר שמכרתי מספר פריטים ב-ebay.com רציתי לשתף בחוויה.
התהליך הוא די פשוט, רושמים את נתוני הפריט (אגב יש להם קטלוגים כך שלרוב הפריטים תוכלו להסתפק בהכנסת שם  כל שאר הנתונים  ימלאו אוטומטית). מציינים את מחירי הפריט. לפריט יש שני מחירים: מחיר רכישה מיידית ומחיר להצעת מחיר ראשונית (bidding price). מחיר להצעת מחיר חייב להיות נמוך ב-30% ממחיר רכישה מיידית. כמוכן מציינים את עלות המשלוח ואם מדובר בפריט יד שניה אז יש לציין את מצבו.
לבסוף בוחרים למשך כמה זמן לפתוח את המכרז (ברירת מחדל היא שבוע). אם בתוך השבוע התקבלו הצעות מחיר או הייתה רכישה מיידית אז זכיתם. אם לא, הפריט לא נמכר וצריך לרשום אותו מחדש. רישום מחדש (relist) לא דורש הכנסת נתונים מחודשת אך אתם יכולים להחליט להכניס שינויים, כגון להוריד את המחיר.
אחרי שהפריט נמכר אתם תקבלו הודאה מ-ebay.com המורה לשלוח את הפריט.
כ-30 יום אחרי ששלחתם את הפריט, אם הכל בסדר (הקונה לא הגיש שום סוג ערעור) מלוא הסכום יעבור לחשבון ה-paypal שלכם. ואח"כ ebay יוריד את העמלה שלו מחשבון ה-paypal שלכם.
 
אם אתם לא פותחים חנות ב-ebay אלה מוכרים פריטים לסירוגין, אז ישנם הגבלות על נפח פעילות. תוכלו למכור לכל היותר 10 פריטים בחודש ובעלות כוללת של 500$ לכל היותר.
 
הערות והארות:
  • עלות משלוח: מנסיוני משלוח לחו"ל לא יקר. חבילה קטנה שנכנסת למעטפת פצפצים תעלה 10-20 ש"ח, תלוי במשקל.
  • עמלות: את המודעה עצמה ניתן לפרסם בחינם. כמובן שניתן לשדרג בתוספת תשלום, אך מנסיוני, זה לא נחוץ. מעבר לכך, קיימת עמלת מכירה. ebay גבה ממני כ-10% ממחיר המכירה. הגביה מתבצעת אוטומטית מחשבון ה-paypal שלכם (אחרי שקיבלתם את התשלום על המוצר).
  • פרופיל מדינות: בפעם הראשונה ציינתי שאני שולח לכל המדינות. כאשר את הפריט שלי קנה הודי מבחריין הבנתי שעשיתי טעות. כלל אצבע פשוט: לא ניתן לשלוח מהארץ למדינות ערב. גם לא דרך שירותי משלוח מיוחדים כגון: UPS ו-FedEx. ב-ebay ניתן להגדיר פרופיל מדינות אליו אתם שולחים ולהשתמש בו.
  • מחיר מכירה סופי: כפי שציינתי מלעיל, אתם מחוייבים לתת שני מחירים עם לפחות 30% פער בינהם. קחו בחשבון שיכול לקרות מקרה כאשר במשך כל תקופת המכרז אף אחד לא נתן הצעת מחיר ורגע לפני הסגירה נותנים את המחיר הנמוך. כך יכול להיווצר מצב שבו מכרתם במחיר נמוך ממה שציפיתם (כלומר מחרתם במחיר להצעת מחיר ראשונית).
  • מחירים בחו"ל: הרבה מוצרים זולים יותר בחו"ל, ולכן כאשר תקבלו עליהם מחירי חו"ל זה יהי נמוך יותר מאשר יד שניה בארץ.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניתוק מצבר לפני נסיעה לחו"ל

לפני שמשאירים את הרכב ליותר ממספר ימים, למשל נסיעה לחו"ל, מומלץ לנתק את המצבר. זאת בכדי להימנע מהפתעה לא נעימה בפעם הבאה כשתנסו להתניע את הרכב. גם מצבר חדש יחסית (בן שנה) יכול להתרוקן תוך שבוע. כך שעדיף לא להתגרות במזל במיוחד כשכל הפעולה לוקחת חמש דקות.   לפני שבאים לנתק, צריך לזכור שללא המצבר לא תוכלו לנועל את הרכב בצורה חשמלית (דרך האזעקה). תוכלו לנעול אותו רק בעזרת מפתח. אני בד"כ פותח את מכסה המנוע, ואז נועל את הרכב בעזרת האזעקה ורק אח"כ ניגש לניתוק עצמו. כך כל הרכב נעול חוץ ממכסה מנוע (מכיוון שאין חיישן אזעקה למכסה מנוע פתיחתו/סגירתו לא משפיעה על האזעקה).   הניתוק עצמו הוא פשוט. פותחים את מכסה המנוע ומנתקים את אחד הקבלים של המצבר (לפי אחד הקוראים צריך לנתק רק את השלילי). כל עוד הקבל מונח בצד (ולא נוגע בחיבור), המצבר (כמעט) לא יתרוקן. בחלק ניכר מן הרכבים בכדי לנתק את הקבל מהמצבר תצטרכו לפתוח בורג, לכן כדאי שתהיה ברשותכם ערכת כלים בסיסית.   כשאר חוזרים פותחים את דלת הנהג בערת מפתח ומחברים את הקבל בחזרה.   הערה: 1. ניתוק המצבר יגרום לאיבוד כל הנתונ

איך להקציף חלב בבית ללא מכונה

התשובה במילה אחד: פלנג'ר! ועכשיו אני אפרט. בעקבות הקורונה והעבודה מהבית התחלתי להיכנס לתחום הקפה. לא רציתי לקנות מכונת קפה ולכן התחלתי מאחת הצורות הפשוטות והזולות להכנת קפה - הכנה בעזרת פלנג'ר (french press). פלנג'ר עם קפה אבל מכיוון שאני אוהב קפוצ'ינו התחלתי לחפש דרך להקציף חלב. התלתי עם מקציף ידני (מוט) ומכיוון שלא הייתי לגמרי מרוצה, קניתי גם מקציף ידני לכיריים. הנה צילום של שניהם. ובכל זאת הקצף היה בינוני. ישנם מקציפים חשמליים שגם מחממים את החלב וכבר כמעט קניתי אחד עד שראיתי מישהו שמקציף עם פלנג'ר. ניסיתי וזה הקציף טוב. ולכן קניתי פלנג'ר נוסף, ללא חלקי מתכת, כדי שאוכל לחמם את החלב שבתוכו במיקרו. פלנג'ר עם חלב וזאת התוצאה: נ.ב.: אפשר להקציף חלב קר וחם בפלנג'ר.

מעבר לבישול על חשמל והתנתקות מגז

אם השנים מחירי גז עלו עד למצב שבהרבה מקרים זה הופך ללא כלכלי. בואו אתחיל מהתחלה: לא מזמן ביקר אצלנו טכנאי פזגז ואמר שהכיריים לא עומדות בצורה תקינה (זאת למרות שבביקורת התקופתית הקודמת הכל היה בסדר). עמדו לפנינו שני חלופות עיקריות: תיקון התקלה בצורה כזו או אחרת או התנתקות מפזגז ומעבר לחשמל. ברגע שהשוותי בין החלופות הכל נהיה ברור. היום ניתן לקנות כיריים חשמליות עם שני תושבות בכ-400 ש"ח. נכון יש רק מקום ל-2 סירים אבל לא זכור לי שאי פעם הכנו יותר משני דברים על האש ביחד. וגם למען האמת, אם שמים סיר ומחבת על רב הכיריים הרגילות (בעלי ארבע להבות), אין ממש מקום לעוד משהו. אז אם מעבר מ-4 ל-2 מקומות לא מהווה בעיה, נשארו לנו השאלות לגבי עלות ואיכות. עלות התחלתית, רכישה של 400 ש"ח ניתן לקזז מול מכירת כיריים. ביד 2 כיריים סטנדרטיות נמכרות ב- 150 -200 ש"ח. במקרה שלנו, עלות התיקון הייתה הרבה מעבר ל-400 ש"ח. עלות קבועה, החשבון החודשי שונה מאוד בין אם אתם עדיין משתמשים בבלוני גז או מחוברים לגז מרכזי. ברגע שמחוברים לגז מרכזי נוסף תשלום קבוע של כ-45 ש"ח לחודשיים. כמה עולה החשמל של